Kodaň - 3. a 4. den

středa 25. září 2019

Ahojte,
jsem ráda, že se vám fotky z Kodaně z prvních dvou dnů líbí. Z toho důvodu píši druhou část vyprávění právě z dánského hlavního města s větší radostí. Doufám, že se vám i tato část bude líbit, jelikož v ní už nebudou klasické staré kodaňské památky, ale moderní architektura a tak trochu pláž. Tak už jdeme na to!

Třetí den jsem opět začala běháním. Dala jsem si kratší trasu než předešlý den, přece jenom po těch 50 000 krocích jsem byla docela unavená. Každopádně jsem zvládla 5 kilometrů a po sprše a druhé snídani jsme s kamarádkou vyrazily, abychom si půjčily kola na dnešní trip na kole. Vybraly jsme si společnost Donkey republic. Funguje to vlastně na stejném principu jako naše Rekola. Samotné vypůjčení bylo bez problému a hravě jsme to zvládly a šly jsme se rovnou učit kodaňské zvyky ježdění na kole do provozu. Což byl mimochodem jeden z největších zážitků z Kodaně - stát v dopravní zácpě z kol.

Naším prvním cílem byl obytný komplex The Silo, které jsem znala díky jednomu volitelnému předměty ve škole, kde jsem ho prezentovala. Konkrétně detail napojení fasády na samotný objekt. Jedná se o objekt starého sila, který byl zrekonstruován do této podoby. Jestli má pro mě něco mega kouzlo, tak jsou to právě tato předělaná sila! Z těchto důvodů jsem si tuto stavbu prostě nemohla nechat ujít. A byl to fakt zážitek.

Od sila jsme jely na pláž, kde jsme si chtěly dát oběd a to jsme také udělaly. Místní lidé se ještě koupali, teplota vody byla 16°C a vzduchu 18°C. Na to jsme tedy odvahu neměly a tak jsme radši zvolily jen procházku po pláži. Já si sundala boty a šla bosa. Šlo to mnohem lépe a bylo to příjemné. Po procházce jsme se vydaly najít jedno koupaliště, které jsem také znala z architektonických webů. Jmenuje se Kastrup Sea Bath. To dřevěné koupaliště, určitě vám sem dám fotky.

Po tomto koupališti přišel čas na stavbu 8 House. Jestli se alespoň trochu orientujete v moderní architektuře, tak ji určitě znáte.  Jestli ne a zajímá vás trochu víc, než z mé jedné fotky, kterou sem dám, je to ta první pod fotkami z pláže, tak mrkněte sem.

Z 8 House jsme se už vydaly zpět na ubytování, na kolech jsme najezdily 35 kilometrů a už to bylo na nohou docela znát. Večer jsme se navíc ještě chtěly vydat do večerní Kodaně, přece jenom je fajn vidět město i za tmy.

Samotný Nyhavn byl kouzelný, ale co mě zaujalo mnohem více, byla demonstrace, která se konala na jedoucích lodích, kvůli kterým se musely zvedat mosty. Jejich heslo bylo "Clima emergency act now" a bylo super pozorovat, jak lidé, kteří čekají, než se most spustí zpět dolů, pokřikují heslo také.

Čtvrtý den už jsme měly takový odpočinkovější, ani jsem nešla běhat. Rozhodly jsme se, že chceme vidět střídání stráží. Rozhodnutí to bylo super, ale nevěděly jsme přesně, kde na velkém náměstí to proběhne, takže než jsme si stihly zabrat dobrá místa, byly jsme za barikádou vyšších lidí a tak jsme vlastně neviděly skoro nic. Až pak, když se dav pohyboval s vojskem, jsme zahlédly pár stojících vojáků. To už ale dávno byli pryč ti, kteří bubnovali.

Zbytek dne jsme se věnovaly shánění suvenýrů a znovu navštívení lavičky z krtečka, o které jsem vám psala už v předchozím článku. Tentokrát jsme našly obě lavičky prázdné a tak nějaké ty fotky byly samozřejmostí. Pak už jsme se vydaly jen na ubytování balit a jít brzo spát, neboť nás čekal opět ranní let.

Víte, jak se říká "chlastat jako Dán"? Vždycky jsem si myslela, že se to říká kvůli tomu, že Dánové mají drahý alkohol a pak přijedou do Česka a prostě se ožerou. Ale ne. Náš ranní let byl v sobotu v 8, ale na letiště jsme jely už chvíli po páté. Překvapilo mě, že plno hospod má ještě otevřeno a před nimi stojí Dánové, kteří popíjejí, jako kdyby právě začali. Takže poznatek této dovolené je hlavně to, že Dánové chlastají jako Dáni i v Dánsku.

Jste fanoušci moderní architektury?

Těším se na vás u dalšího článku,
Lenka

Sledujte můj Instagram - zde
Sledujte blog na Facebooku - zde
Přidejte se do giveaway skupiny - zde

V neposlední řadě sledujte můj blog přes GFC (v menu), jestli se vám tu líbí ♥