Zážitky uplynulých dní - dostali jsme 20 euro a Slavia x Sparta

sobota 11. července 2020

Ahoj,
dlouho jste o mně neslyšeli, jak jsem už avizovala v posledním článku. Teď jsem ale zpět skoro v plné síle! Potřebovala bych totiž dovolenou po dovolené, ale to mi nebrání naběhnout zpět do blogu a vrátit se do své blogovací rutiny, tudíž 2x týdně články. Vždy ve středu a o víkendu. No, ale už konec okecávání, teď vám povím dva zážitky posledních dní, které ve mě dost rezonují. Tak jdeme na to!

První zážitek je z dovolené, kam jsem vyrazila s přítelem. Vzali jsme krosny a prošli jsme celý NP Podyjí. O tom vám ale ještě povyprávím v samostatném článku.

Někdy 3. den jsme došli až do Rakouska s tím, že přespíme v kempu, který byl jen na mapách.cz a Google o něm nevěděl. Byli jsme tedy v nejistotě, jestli se tam ten kemp vlastně nachází. Také jsme na klasiku s sebou neměli žádná eura. Nevím, proč vždycky jedeme do Rakouska a nebo Německa jen s mou cestovatelskou sbírkou drobných všech možných měn, kde se tedy eura nachází, na noc v kempu to ale nestačí. Možná tak na jednu návštěvu WC. Měli jsme tedy dvě přání. Aby tam ten kemp byl a aby byla možnost platit kartou, protože v Hardeggu, kam jsme mířili, nebyl bankomat a nejbližší byl 16 km daleko, co jsme se následně dověděli od místních.

Měli jsme tak poloviční štěstí. Kemp se na daném místě nacházel, ale kartou se tam platit nedalo. Přemýšleli jsme tedy co dál, když k nám přišla majitelka a ptala se nám, co bychom chtěli a co je za problém. K mému nadšení mluvila anglicky, i když byla z generace, u které to není tolik běžné. Řekla jsem jí, co chceme a v čem je problém a ona to šla řešit se svým manželem. Vrátila se k nám a řekla nám, že nás její muž k nejbližšímu bankomatu zaveze - ano, nejspíš by dal za benzín víc, než by od nás dostal za tu jednu noc. Tento náš rozhovor ale slyšela jedna paní, která zrovna seděla nedaleko a přišla k nám a dala nám 20 euro, ať si ubytování zaplatíme. Ani nechtěla, abychom jí to nějak vraceli. Přítel říkal, že takto ochotní jsou tedy všichni Rakušané, já z toho ale byla dost vyjukaná a překvapená, jak dobří lidé umí být. Samozřejmě jsem jí řekla, ať nám dá číslo účtu, že jí to vrátíme. Hned jsme jí to pak poslali, naštěstí to v této dobře už není problém.

Ještě bych vám tento rakouský kemp chtěla doporučit. Nachází se v městečku Hardegg, není na Googlu, ale je super. Není to vlastně jenom kemp, nýbrž i veřejné koupaliště. Je sice menší, na povalování se u vody a občasné schlazení ale naprosto dostačující. Má čistou vodu a posekanou trávu. To totiž není v kempech taková samozřejmost, jak jsem si myslela. O tom také až v příštím článku. Když se zde ubytujete se stanem, máte koupání v bazénu zahrnuté v ceně, tudíž se o jeho placení už nemusíte starat. Navíc majitelé jsou fakt extrémně milí a ochotní! Není to sice na nějakou dlouhou dovolenou, ale jestli bydlíte poblíž Hardeggu, který je přímo na hranicích, a nebo hledáte kemp, mohu tento jen doporučit!

Druhý zážitek je úplně z jiného soudku. Já tedy fotbalu nijak neholduji, ale přítel ano. Když přišel s tím, že ve středu hraje Slavia zápas se Spartou, po kterém budou slavit titul, dostala jsem chuť udělat něco neobvyklého a řekla jsem, že jdu s ním. Když se rozpršelo, tak sice říkal, že zůstaneme doma u přenosu, ale já už byla naladěná na šílenou vlnu, tak jsem řekla, že bych radši k tomu stadionu. Nikdo se sice nepopral, ale dýmovnice byly, ohňostroj byl a střecha Edenu také hořela, to jsme se dočetli ale až na internetu. Všude kolem policajti a následně i hasiči, o kterých jsme si mysleli, že přijeli kvůli ohňostrojům.

Pro mě bylo rozhodně zajímavé toto zažít a ačkoliv bych sama nevymyslela, že takto budeme trávit odpoledne, jsem ráda, že jsem se rozhodla to podstoupit. Nenudila jsem se a teď mám na co vzpomínat. Toto mé rozhodnutí zúčastnit se derby totiž podpořil tweet o tom, že jestliže bude váš den normální, za pár dní si na něj ani nevzpomenete. A já najednou dostala chuť z toho do té doby normálního dne udělat ten nenormální. A je to pravda. Na takový čtvrtek jsem už zapomněla, ale co se dělo ve středu, na to budu vzpomínat ještě dlouho.

Zažili jste vy něco, na co budete ještě dlouho vzpomínat?

Těším se na vás u dalšího článku,
Lenka

Sledujte můj Instagram - zde
Sledujte blog na Facebooku - zde

V neposlední řadě sledujte můj blog přes GFC (v menu), jestli se vám tu líbí ♥